Πήρα επιτέλους την απόφαση να γράψω
ένα άρθρο που το ανέβαλα πολλές φορές κατά το παρελθόν. Πρόκειται για ένα άρθρο
που μέσα από το οποίο συστήνω έναν Έλληνα της διασποράς που ακόμα και σήμερα είναι
άγνωστος για το επίσημο ελληνικό κράτος.
Οι περισσότεροι γνωρίζουμε την
εμβληματική φιγούρα του μαυροντυμένου JOLIET JAKE BLUES με τα κλασικά κοκάλινα ray-ban wayfarer τα οποία δεν βγαίνουν παρά μια
στιγμή από τα μάτια του, στην κλασική πλέον ταινία BLUES BROTHERS του 1980.
Η ταινία έγινε μια από τους βασικότερους
παράγοντες της αναγέννησης των μπλουζ και αυτό οφείλεται σε ένα μεγάλο μέρος
στη παρουσία του Μπελούσι, η οποία πλαισιώθηκε από τον Ακρόυντ (για να αποτελέσουν
μαζί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα δίδυμα του κινηματογράφου) και μια πλειάδα θρύλων
της μουσικής των μπλουζ που όμως είχαν πέσει εκείνη την εποχή σε αφάνεια.
Η επιτυχία του Μπελούσι δεν ήταν
τυχαία. Από τα κολεγιακά του χρόνια ήταν εξαιρετικά
δημοφιλής ως αρχηγός της ποδοσφαιρικής ομάδας και ως επικεφαλής του κολεγιακού
θεατρικού θιάσου. Ήταν ακόμη πολύ προικισμένος ντράμερ σταθερό μέλος της
μπάντας του κολεγίου.
Το 1971
συνδέεται και γυρίζει σ΄ολη την Αμερική με τον πολιτικά ριζοσπαστικό
περιοδεύοντα θίασο Σέκοντ Σίτυ του Σικάγο ενώ σύντομα αναδεικνύεται σε πολύ
πετυχημένο παρουσιαστή ραδιοφωνικών χάπενινγκ. Το 1975 ο Τζον Μπελούσι εισβάλει
κυριολεκτικά στην τηλεόραση με το καταπληκτικό όπως λέγεται Saturday Night
Live. To show αυτό κάτω από την καθοδήγηση του Μπελούσι άφησε εποχή στην
Αμερικάνικη τηλεόραση με το ανατρεπτικό χιούμορ, το ιδιαίτερα πολιτικοποιημένο
περιεχόμενο των σχολίων του, τα εξωφρενικά θεατρικά επεισόδια και την
προοδευτική τζαζ, μπλουζ και σόουλ μουσική του. Μεταγενέστερα επεισόδια αυτού
του show έφτασαν και στη χώρα μας στα μέσα της δεκαετίας του 90, μετά το θάνατο
του Μπελούσι, χωρίς όμως την κυριολεκτικά απίστευτη παρουσία του.
Στα 1978 ο Τζον Μπελούσι εμφανίζεται για πρώτη φορά
στον κινηματογράφο στην ταινία Goin’ South του Τζακ Νίκολσον σε έναν μάλλον
ασήμαντο ρόλο. Όμως εκεί τον πρόσεξε ο σκηνοθέτης Τζον Λάντις με αποτέλεσμα να
του δώσει αρχικά έναν μικρό αλλά πολύ πετυχημένο ρόλο στην ταινία National
Lampoons Animal House (Ένα τρελό τρελό θηριοτροφείο).
Έρχεται η απογείωση με τους Blues Brothers και δύο χρόνια αργότερα ο θάνατος
ύστερα από ένα ολοήμερο ξεσάλωμα χωρίς φρένο και μια ένεση speedball.(*)
Παρά τη σύντομη παρουσία του που
διήρκεσε μόλις 7 χρόνια ο Μπελούσι κατάφερε πάρα πολλά για ένα παιδί που είχε
γεννηθεί στο Σικάγο από γονείς μετανάστες και μάλιστα «Αλβανούς». Άφησε ανεξίτηλο
το ίχνος ειδικά στο πως που φτιάχνεται μια σατυρική εκπομπή που τσακίζει κόκαλα.
Ακόμα και σήμερα 40 χρόνια μετά μερικοί εξακολουθούν και τον αντιγράφουν βγάζοντας
χρυσό μεροκάματο. Επίσης σε αυτόν οφείλεται η δημιουργία του συγκροτήματος των Blues Brothers. To blues club που διατηρούσε στο Σικάγο μέχρι το
θάνατό του ήταν στέκι διάσημων μουσικών. Ο απίστευτος Μπελούσι ίσως είναι και ο
μοναδικός που έκανε τον Keith Richards να τρομάξει και να δηλώσει στην
αυτοβιογραφία του ότι «ο Μπελούσι ήταν μια ακραία εμπειρία ακόμα και για τα δικά
μου δεδομένα»
Στις βιογραφίες λοιπόν, που
κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αναφέρεται ως Αλβανός μετανάστης δεύτερης γενιάς που
γεννήθηκε στο Σικάγο και φοίτησε σε σχολείο της Αλβανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (;;).
Πρόσφατα επισκέφτηκε την Αλβανία o αδερφός του James Belushi και γνώρισε τιμές εθνικού ήρωα, του χορηγήθηκε μάλιστα υπηκοότητα και αλβανικό διαβατήριο. Βλέπετε οι
Μπελούσι δε υπήρξαν ποτέ αρσιβαρίστες ή ποδοσφαιριστές για να ενδιαφερθεί η μαμά
Ελλάς. Για το επίσημο Ελληνικό κράτος παραμένουν άγνωστοι.
Έκανα μια μικρή έρευνα για την
καταγωγή των Μπελούσι που τα αποτελέσματά της τα αφήνω στη κρίση σας.
Οι παππούδες των Μπελούσι είχαν
γεννηθεί στην Ελλάδα (Καρδίτσα) και στη Β.Ήπειρο (κοντά στα σύνορα με την Ελλάδα
στην περιοχή νότια της Κορυτσάς στο χωριό Qyteze, 4 χλμ από τα σύνορα με την Ελλάδα)
Ας δούμε το γενεαλογικό δέντρο του
«Αλβανού»:
Παππούδες
Ανάστας ( Anastas) του Αδαμ Bellios ή Belliors (1881-1949)
Γέννηση: Qyteze Αλβανία
Πήγε στην Αμερική το 1931
+
Βασίλω Μανίκα Belushi (1893-1980)
Γέννηση : Αλβανία
Δημήτρης του Γεωργίου Σαμαράς
(1878-1963)
Γέννηση : Καρδίτσα, Ελλάδα
+
Άννα Σαμαρά (1891-1964)
Γέννηση : Ελλάδα
Γονείς
Adam Anastos Belushi (1918-1996)
Γέννηση: Qytese Αλβανία
Πήγε στην Αμερική το 1934
+
Αγνή του Δημητρίου Σαμαρά (1922-1989)
Γέννηση AKRON OHIO
Παιδιά
JOHN ADAM
BELUSHI (1949-1982)
JIM
BELUSHI (1954)
Όπως καταλαβαίνετε έχουμε να κάνουμε
με γνήσια τέκνα της Αλβανίας. Επιπλέον στο θρήσκευμα ήταν Χριστιανοί Ορθόδοξοι.
Η κηδεία του Μπελούσι έγινε με το τελετουργικό της Ορθόδοξης εκκλησίας από ορθόδοξο
ιερέα. Στο τάφο του γράφτηκε:
"Μπορεί να έχω φύγει αλλά το Rock'n' Roll συνεχίζει να ζει"
"Μπορεί να έχω φύγει αλλά το Rock'n' Roll συνεχίζει να ζει"
Αυτά λοιπόν για τον Μπελούσι. Σας προλαβαίνω. Η Μόνικα Μπελούτσι δεν έχει καμιά σχέση με τους Μπελούσι.
Τουλάχιστον εξ όσων γνωρίζω.
Μερικά χαρακτηριστικά βίντεο από τη καριέρα του :
(*) speedball: ενέσιμο μείγμα ηρωίνης και κοκαϊνης
πηγές: wikipedia,geni.com, ancestry.com, Keith Richards: Life, libertyellisfoundation.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου