Δευτέρα, 8 Ιουνίου 2015

ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΩΚΕΑΝΩΝ









    Αφού το ανθρώπινο είδος τα έχει κάνει θάλασσα με το περιβάλλον, θέσπισε την 8η Ιουνίου να την ονομάσει ως Παγκόσμια  Ημέρα των Ωκεανών νομίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα εξιλεωθεί για την ασέβεια που δείχνει στη φύση όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Φτωχό στο πνεύμα και χαμηλής ηθικής, προσπαθεί να επιβληθεί στη φύση αντί να συμφιλιωθεί μαζί της ώστε να κατανοήσει τα πεπερασμένα βιολογικά του όρια ,ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα το βάθος της πνευματικής του υπόστασης.


Ο Γ.Γ. του ΟΗΕ εξέδωσε ανακοίνωση για την σημερινή ημέρα. Αφού επισημαίνει την σπουδαιότητα του υγρού στοιχείου για την ανθρώπινη ζωή, καταγγέλλει την αλόγιστη καταστροφή των ωκεανών από τον άνθρωπο και τις επιπτώσεις που έχει αυτή στο πλανήτη Γη, καταλήγει ως εξής:
«Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας  Ωκεανών, «Οι Ωκεανοί μας, η Ευθύνη μας»,  δίνει έμφαση στο ατομικό και συλλογικό καθήκον να προστατέψουμε το θαλάσσιο περιβάλλον και να διαχειριστούμε με προσοχή τις πηγές του.  Οι ασφαλείς, υγιείς και παραγωγικές ωκεανοί,  είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία του ανθρώπου, την οικονομική ασφάλεια και τη βιώσιμη ανάπτυξη.»

Όμως παρά τις όποιες παραινέσεις αυτοί που ζουν μέσα στο μικρόκοσμό τους έχοντας ως στόχο το κέρδος μένουν ασυγκίνητοι. Τότε αναλαμβάνει η Φύση να ρυθμίσει τα πράγματα.Η Φύση λοιπόν,έχει  ένα σκληρό τρόπο να ανταπεξέρχεται σε ότι μεταβάλει την ισορροπία της και παραβλέπει τους νόμους της. Έτσι και η περίπτωση των ωκεανών δεν αποτελεί εξαίρεση.

Ας δούμε ένα από τα πολλά παραδείγματα.

Το ατύχημα του Exxon Valdez

Το πετρελαιοφόρο Exxon Valdez χτύπησε τον ύφαλο Blight στον Πορθμό Prince William στην Αλάσκα την 24η Μαρτίου του έτους 1989, καθώς μετέφερε 210.000 m3 αργού (αδιύλιστο) πετρελαίου. Υπολογίζετε ότι το πλοίο έχυσε μεταξύ 42,000 και 120,000 m3 αργού πετρελαίου στον πορθμό- το μέγεθος μιας τέτοιας καταστροφής ήταν πρωτοφανής και από τότε θεωρείται μια από τις χειρότερες περιβαλλοντικές καταστροφές από ανθρώπινα αίτια. Έρευνα στην αιτία του ατυχήματος ανέδειξε την αποτυχία του τρίτου αξιωματικού να χειριστεί το πλοίο, την αποτυχία του κυβερνήτη να εξασφαλίσει σωστή πορεία λόγο υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, και την αποτυχία της Εταιρείας Εxxon να προμηθεύσει το κατάλληλο πλήρωμα.

Ανάκτηση
Ο τόπος του ατυχήματος είχε πρόσβαση μόνο μέσω ελικοπτέρου, αεροπλάνου και σκάφους, πράγμα που περιέπλεκε τις προσπάθειες ανάκτησης.Επιφανειοδραστικές ουσίες, και ελεγχόμενες φωτιές χρησιμοποιήθηκαν μαζί με φράγματα και φίλτρα πετρελαίου για να αποκαταστήσουν το πετρέλαιο στην στήλη, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιήθηκε ζεστό νερό υπό πίεση για να καθαριστούν οι ακτές. Πάνω από 11,000 άτομα προσωπικό, 1,400 σκάφη και 85 αεροσκάφη πήραν μέρος στον καθαρισμό, με 4 άτομα να χάνουν την ζωή τους στην προσπάθεια. Παρά την τεράστια προσπάθεια καθαρισμού, η οποία κόστισε $3.8 δισεκατομμύρια, υπολογίζεται ότι μόνο το 10% του πετρέλαιο ανακτήθηκε με τα υπόλοιπα 98.000m3 πετρελαίου να παραμένουν και να αποσυντίθεστε με ρυθμό 4% το χρόνο.
Επιπτώσεις
Η πετρελαιοκηλίδα κάλυψε 1,300 μίλια ακτής και 11,000 τετραγωνικά μέτρα θάλασσας και ήταν η αιτία θανάτου τουλάχιστον 140 φαλακρών αετών, 302 φωκιών των λιμανιών (κοινή φώκια), 2800 θαλάσσιων βιδρών και 250,000 θαλασσοπουλιών μέσα σε λίγες μέρες εξαιτίας της απευθείας επαφής με το πετρέλαιο. Μακρόχρονη επίπτωση περιλαμβάνει την υπανάπτυξη του πληθυσμού του ροζ σολομού, που με την σειρά του επηρεάζει αρνητικά τις φάλαινες δολοφόνους, των οποίων ο πληθυσμός μειώθηκε στο μισό τον επόμενο χρόνο. Έρευνα του πανεπιστημίου της Βόρεια Καρολίνας υπολόγισε ότι η ανάρρωση ορισμένων ειδών μπορεί να χρειαστεί ως και 30 χρόνια.
Μετά το ατύχημα, οι ψαρότοποι σολομού, ρέγγας, καβουριού, γαρίδας, σκορπίνας (πετρόψαρο) και μαύρου μπακαλιάρου κλείσανε και παρέμειναν κλειστοί όλο το 1990 για να επιτρέψουν την ανάρρωση των αποθεμάτων. Ωστόσο πολλά από τα είδη ποτέ δεν επανήλθαν, το οποίο είχε τεράστια κοινωνικό-οικονομική επίπτωση στους κλάδους αλιείας οι οποίοι εξαρτιόνταν από αυτά. Τοπικοί πληθυσμοί και οι Ιθαγενείς Αμερικάνοι έχασαν την κύρια πηγή τροφής τους από φόβο δηλητηρίασης, ο οποίος συνεχίζει να επηρεάζει τις ζωές του μέχρι και σήμερα. Συν αυτά, η τουριστική βιομηχανία έκοψε 26,000 θέσεις εργασίας και έχασε $2,4 δισεκατομμύρια έσοδα, η οποία δεν έχει ακόμη ανορθωθεί πλήρως καθώς οι περιοχές θεωρούνται ακόμα υψηλής ρύπανσης.
 Δείτε ένα ντοκιμαντέρ με το χρονικό και τις επιπτώσεις του ατυχήματος:



Ας θαυμάσουμε όμως τους υπέροχους ωκεανούς σε μια νέα εφαρμογή τoυ google.



πηγή: archipelago.gr 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου