O Jack White εκτός από ένας καταξιωμένος μουσικός
είναι και ο ιδρυτής της Δισκογραφικής εταιρείας Third Man Records. Πρόσφατα
ορμώμενος από την αγάπη του για την Αμερικανική λαϊκή μουσική παράδοση και δη
για τα blues ,
δημιούργησε μέσω της δισκογραφικής του εταιρείας δύο εξαιρετικές εκδόσεις με
τον τίτλο The rise and the fall of Paramount Records Vol.1(1917-1927) &Vol 2.(1928-1932).
H Paramount Records ξεκίνησε ως εταιρεία κατασκευής επίπλων στο Grafton του Wiscosin το 1910. Κάποια στιγμή ανέλαβε να
φτιάχνει το ξύλινο μέρος (καμπίνα) των γραμμοφώνων του Thomas
Edison. Το 1915 η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στην δικιά της κατασκευή γραμμοφώνων
και το 1918 ίδρυσε και την ομώνυμη φωνογραφική
εταιρεία.
Το 1920
αγόρασε την εταιρεία Black Swan Records που ηχογραφούσε αποκλειστικά την
μουσική των Αφρό-Αμερικάνων απευθυνόταν στο αντίστοιχο κοινό.
Έτσι από
το 1917-1932 η αποκαλούμενη και “race music”(μουσική της φυλής) έγινε η πιο
προσοδοφόρα ετικέτα της εταιρείας. Σε αυτήν ηχογράφησαν οι πρωτοπόροι των blues, Blind Lemmon Jefferson, Charlie Patton , Son House κ.α.
Αυτές τις
δεκάδες ηχογραφήσεις «θησαυρούς» συνέλεξε ο Jack White και τις επανέκδωσε.
Η ποιότητα
της έκδοσης φανερώνει και τον τρόπο που κάποιοι με ιστορία μόλις 500 χρόνων,
αντιλαμβάνονται και εκτιμούν την όποια πολιτιστική τους κληρονομιά.
Η πρώτη έκδοση (vol.1) αποτελείται από μια ξύλινη βαλίτσα κομψοτέχνημα που έχει σκαλισμένο το λογότυπο της εταιρείας
και η αισθητική της παραπέμπει στη δεκαετία του 1920.
Μέσα σ’αυτή περιέχονται:
* 800
πρόσφατα remastered ψηφιακά τραγούδια από 172 καλλιτέχνες
* 200+
πλήρως ανακαινισμένο πρωτότυπο 1920 διαφημίσεις και εικόνες
* Δίσκους
βινυλίου 6x 180g με έγχρωμο βινύλιο και χαραγμένες στο χέρι ανάγλυφες ετικέτες από φύλλο χρυσού που είναι τοποθετημένοι
σε φάκελο από λευκή σημύδα, χαραγμένη με λέηζερ.
* Βιβλίο 250
σελίδων μεγάλου σχήματος πανόδετο με
σκληρό εξώφυλλο
* Έναν
οδηγό 360 σελίδων που περιέχει εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες για τον κάθε καλλιτέχνη
καθώς και την πλήρη δισκογραφία της Paramount
.
* Ένα
ειδικά σχεδιασμένα δίσκο USB.
Ανάλογη είναι και η δεύτερη έκδοση (Vol.2 )
Βλέποντας τα διαφημιστικά των εκδόσεων μου ήρθαν αθέλητα στο μυαλό μου εικόνες από τα ελληνικά περίπτερα που έχουν κρεμασμένα στα μανταλάκια μεγάλους Έλληνες δημιουργούς πακέτο μέσα σε εφημερίδες, ανάμεσα σε διαφημιστικά υπερκαταστημάτων...
Η οικονομική κρίση δεν είναι πάντα το άλλοθι για το πως αντιμετωπίζουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου