Σήμερα στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε μια
συνδιάσκεψη μεταξύ των Ευρωπαίων «εταίρων» και της Ελλάδας. Οι ισχυροί της Ευρώπης
ζήτησαν από την μικρή δοκιμαζόμενη Ελλάδα να συνεχίσει ένα καταστροφικό
οικονομικό πρόγραμμα, αδιαφορώντας για την τεράστια ανθρωπιστική κρίση που έχει ξεσπάσει εξ αιτίας του. Φυσικά ο Έλληνας αντιπρόσωπος αρνήθηκε και η συνεδρίαση
διακόπηκε.Φαίνεται οτι αν δεν επικρατήσει η λογική, η Ελλάδα που δεν έχει πλέον περιθώρια επιλογών, θα οδηγηθεί σε μεγάλες περιπέτειες εξαιτίας του κυνισμού των
φαινομενικά ισχυρών Ευρωπαίων «εταίρων».
Αντί άλλου σχόλιου θα παραθέσω ένα ιστορικό
γεγονός που όπως θα δείτε είναι πολύ επίκαιρο. Πρόκειται για μια άλλη συνδιάσκεψη
που πραγματοποιήθηκε το 416 π.Χ. μεταξύ των Αθηναίων και των Μηλίων, που έγινε
το 16ο έτος του Πελοποννησιακού πολέμου και περιγράφεται στην Ιστορία του Θουκυδίδη.
Οι Αθηναίοι επιτέθηκαν στην Μήλο, μια μικρή, Λακεδαιμονική αποικία, με σκοπό να την
αναγκάσουν να ενταχθεί στην Αθηναϊκή Συμμαχία.Οι Μήλιοι ζήτησαν να γίνει σεβαστό το δικαίωμά τους να
μείνουν ουδέτεροι στη σύγκρουση των Αθηναίων με τη Σπάρτη. Τελικά οι Αθηναίοι εκμεταλλευόμενοι την τεράστια
στρατιωτική τους υπεροχή καταλαμβάνουν την Μήλο, εκτελούν όλους τους ενήλικους
άνδρες, και εξανραποδίζουν τις γυναίκες και τα παιδιά,
εγκαθιστώντας στο νησί Αθηναίους εποίκους
Ο διάλογος αυτός έχει μείνει στην ιστορία ως η
αντιπαράθεση του δικαίου έναντι της ισχύος. Πιθανότατα η τοποθέτησή του στο
συγκεκριμένο σημείο από το Θουκυδίδη αποσκοπεί στο να παρουσιάσει τη δική του
εκδοχή για τη μεταβολή της Αθηναϊκής Συμμαχίας σε ηγεμονία και εν τέλει σε
τυραννίδα. Θυμίζει έντονα το τρίπτυχο της δραματικής ποιήσεως
Ύβρις-Τύσις-Νέμεσις. Η Νέμεση για τους Αθηναίους ήλθε λίγο αργότερα με την
καταστροφή τους στη Σικελία, όπου
καταστράφηκε ο Αθηναϊκός Στόλος και χιλιάδες Αθηναίοι οπλίτες πιάστηκαν αιχμάλωτοι
και ως δούλοι πλέον έχασαν τη ζωή τους δουλεύοντας κάτω από άθλιες συνθήκες στα
ορυχεία των Συρακουσών.
Παραθέτω το διάλογο μεταξύ των Αθηναίων και
των Μηλίων τον οποίο σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή. Κάθε ομοιότητα με την τρέχουσα
επικαιρότητα δεν είναι συμπτωματική.
Ο διάλογος σε δύο μεταφράσεις:
πηγή ifestos.edu.gr , img.pathfinder.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου