Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2014

ΝΑ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΔΕΗ ;

ΠΑΛΙ ΚΟΡΟΪΔΟ;













Αν αδυνατείς να διοικήσεις μια επιχείρηση, πως  θέλεις να διοικήσεις μια χώρα;
Έχει ξεκινήσει για πολλοστή φορά η επιχειρηματολογία περί της πανάκειας των ιδιωτικοποιήσεων. Ακόμα μια φορά, έχω την αίσθηση ότι ακούω ένα κακόγουστο ,κρύο ανέκδοτο. Αλλά ας δούμε τι κερδίσαμε από μερικές «επιτυχημένες» αποκρατικοποιήσεις –ιδιωτικοποιήσεις :


ΟΤΕ
Άνοιξε το χορό τον μεγάλων αποκρατικοποιήσεων. Η μεγαλύτερη εταιρία τηλεπικοινωνιών της νοτιοανατολικής Ευρώπης με μονοπωλιακό καθεστώς. Κατά σύμπτωση αγοράστηκε από την ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ  Deutsche telecom που είναι ….δημόσια εταιρία. Εξακολουθούμε να έχουμε ακριβό τηλέφωνο και internet που σέρνεται.Αυτά είναι τα ορατά αποτελέσματα. Ας δούμε και μερικά από τα αόρατα


ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ

Ποιος δεν θυμάται το ρεσιτάλ Χατζηδάκη.Ακόμα περιμένω να δώ τα νοσοκομεία και τα σχολεία που θα έκτιζε, κάθε μήνα από τα χρήματα που θα κέρδιζε από το κλείσιμο της Ολυμπιακής. Ο Εθνικός αερομεταφορέας πουλήθηκε σε ιδιώτη που εκείνη την εποχή πλασαρίζονταν από την «σοβαρή» δημοσιογραφία μέχρι και να προβάρει πρωθυπουργικό κουστούμι!!!
Τέσσερα χρόνια μετά τι έχουμε;
1.     Ένα ιδιωτικό μονοπώλιο (ο βασικός λόγος που καταγγέλθηκε η Ο.Α. από Έλληνα ευρωβουλευτή ήταν ο αθέμιτος ανταγωνισμός βλ.κρατική επιχορήγηση και μονοπώλιο.)
2.     Οι άγονες γραμμές συνεχίζουν να επιδοτούνται από το κράτος και τα χρήματα πάνε στον ιδιώτη.
3.     Η Ελλάδα εξαφανίστηκε από τον παγκόσμιο αεροπορικό χάρτη. Αν θελήσει κάποιος να κάνει ένα υπερατλαντικό ταξίδι , πρέπει να πάει σε κάποιο αεροδρόμιο της Ευρώπης για να βρει ανταπόκριση για Αμερική και Καναδά.
4.     Οι τιμές των εισιτηρίων ακρίβυναν . Π.χ. για να πας στη Λήμνο χρειάζεσαι 50-70 ευρώ λιγότερα από το να πας στο Λονδίνο την ίδια ημερομηνία.
5.     Οι αεροδιακομιδή ασθενών σταμάτησε γιατί ο ιδιώτης δεν χαραμίζει 6 θέσεις επιβατών για να βάλει φορείο όπως έκανε η κακή Ολυμπιακή.Για να μεταφερθεί επείγον περιστατικό στήνεται ολόκληρη επιχείρηση της πολεμικής αεροπορίας και του πολεμικού ναυτικού.
6.     Χάθηκε μια τεχνογνωσία 52 χρόνων πάνω στην αεροπορική συντήρηση αφού έκλεισε η τεχνική βάση και δεν ξανάνοιξε ποτέ. Αυτό το τελευταίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα βιομηχανικά εγκλήματα στην ιστορία της Ελλάδας.

ΕΘΝΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ

Όλο το οδικό Εθνικό δίκτυο παραδόθηκε ΕΤΟΙΜΟ στον ιδιώτη που έχει σαν υποχρέωση να το συντηρεί και να το επεκτείνει. Επί σαράντα χρόνια το εθνικό δίκτυο συντηρούνταν από το κράτος το οποίο εισέπραττε για την διαδρομή Αθήνας –Θεσσαλονίκης τρεις φορές διόδια, αν θυμάμαι καλά. Ένα στην έξοδο από Αθήνα, ένα στα Τέμπη και ένα στην είσοδο της Θεσσαλονίκης. Το αντίτιμο ήταν τόσο χαμηλό που δεν το θυμάμαι καν. Σήμερα χρειάζεσαι κοντά στα 60 ευρώ!!! Ξαναθυμίζω ότι οι δρόμοι παραδόθηκαν ΕΤΟΙΜΟΙστον ιδιώτη. Κόστισε δε στον Έλληνα πολίτη, 3 εκ.ευρώ το χλμ!!! Σε τιμές δεκαετίας 90!!!

Αποτέλεσμα να ερημώσουν οι Εθνικοί δρόμοι (που δεν λέγονται πλέον Εθνικοί ) και μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας να εκτελείται από τον στενό παράδρομο που σε καμία περίπτωση δεν έχει τις προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου.Επιπλέον η συντήρηση αυτού του παράπλευρου δικτύου είναι συμβατική υποχρέωση του ιδιώτη.Είναι διδακτική μια βόλτα στους παράδρομους της πρώην Εθνικής οδού.

ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

Το έργο καθώς και η εκμετάλλευση του για κάποιες δόθηκε εξ αρχής σε ιδιώτη (κοινοπραξία ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ HOCHTFIET).Τι κερδίσαμε;
Το ακριβότερο σε υπηρεσίες αεροδρόμιο της Ευρώπης! Αεροπορικός κόμβος της Ν.Α. Ευρώπης, έγινε η Τουρκία (αεροδρόμιο κεμάλ ατατούρκ).Ουσιαστικά το συντηρούσε αυτή η κακή Ολυμπιακή η οποία  αναγκάστηκε να μετεγκτασταθεί στο νέο αεροδρόμιο αυξάνοντας τα λειτουργικά της κόστη για την χρήση του αεροδρομίου από 2εκ ευρώ (Ελληνικό) σε 22εκ ευρώ(Σπάτα) δεν συνέβει το ίδιο και στον τότε ανταγωνιστή της και σημερινό μονοκράτορα, περιφερειακό συνεργάτη –μεταφορέα, της ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ LUFTHANSA,ο οποίος ουδέποτε υποχρεώθηκε να πράξει το ίδιο. Αλλά  διασκόρπιζε τα αεροπλάνα του στα περιφερειακά ΚΡΑΤΙΚΑ αεροδρόμια της χώρας όπου τα τέλη χρήσης ήταν σχεδόν μηδενικά.
Επίσης  η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑHOCHTFIETδεν πλήρωσε ποτέ ΦΠΑ (550 εκ. ευρώ) πως τα κατάφερε ; διαβάστε εδώ.


ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΣΕΙΡΑ Η ΔΕΗ 

ΘΑ ΞΑΝΑΠΙΑΣΤΟΥΜΕ ΚΟΡΟΪΔΑ;





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου