Κυριακή, 6 Ιουλίου 2014

ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟ

JIMI HENDRIX 

ΜΕΡΟΣ  #3




axis:bold as love

Πρόκειται για τον δεύτερο δίσκο του Hendrix. Η αυτοπεποίθηση που αποκτά μετά από την αυξανόμενη αναγνώριση του ,απεικονίζεται στους αυξανόμενους πειραματισμούς πoυ επιχειρεί στην μουσική και στους στοίχους αυτού του δίσκου .Στο ομώνυμο τραγούδι του δίσκου ακούγεται ένα από τα καλύτερα σόλο κιθάρας που έχουν παιχτεί ποτέ. Ας δούμε πως περιγράφει την εγγραφή ο ηχολήπτης τουHendrix , EDDIE KRAMER.


Εδώ  υπάρχει ίσως το πιο αιθέριο τραγούδι που  έγραψε, το Little Wing.Το τραγούδι αυτό το χαρακτήρισε ο ίδιος ως ένα "απλό" τραγούδι που έχει βασιστεί σε αμερικανο-ινδιανικες μελωδίες.Τα εφέ που σκαρφίζεται στην εγγραφή δινουν στο τραγούδι αυτήν την έντονη προσωπικότητα.


Αξίζει να αναφερθεί ότι το τραγούδι αυτό το έχουν παίξει κατά καιρούς πολλοί κιθαρίστες τιμώντας τον δημιουργό του. Πρώτος  ο Eric Clapton , λίγες μέρες μετά το θάνατο του Χέντριξ,και το περιέλαβε στον καλύτερο δίσκο που κατά την γνώμη μου έχει βγάλει,το LAYLA,ως φόρο τιμής στο μεγαλύτερο κιθαρίστα του 20ου αιώνα.
Ακολουθούν μερικά βίντεο που δείχνουν πως μεγάλοι καλλιτέχνες αναγνωρίζουν και τιμούν ένα ομότεχνο τους




Όμως, όσο μεγάλωνε η φήμη του,τόσο μεγάλωνε και η όρεξη της μουσικής βιομηχανίας για κέρδη.Είναι γνωστό οτι το χρηματικό κέρδος δεν γνωρίζει από ευαισθησίες καλλιτεχνών ,αναζήτηση της τελειότητας και άλλα τέτοια "γραφικά",παρά αντιμετωπίζει την δημιουργία σαν "πρότζεκτ" και το καλλιτέχνη σαν την μηχανή που τους παράγει χρήμα.Ο Χεντριξ δεν αποτέλεσε την εξαίρεση.H αντιμετώπιση ήταν από την αρχή λάθος και νομίζω οτι τον οδήγησε στον θάνατο.Το εξώφυλλο του άλμπουμ έγινε η αφορμή να διαφωνήσει με την "εταιρεία".Ήθελε στο εξώφυλλο να προβληθούν οι Ινδιάνικες ρίζες του.Η εταιρεία αρνήθηκε και εξέδωσε το εξώφυλλο μετατρέποντας τον ίδιο και το συγκρότημα του στην ινδική θεότητα ΒΙΣΝΟΥ. Aυτη η ενέργεια εκνεύρισε πολύ τον Χεντριξ γιατί αφενός δεν είχε καμιά σχέση με όλα αυτά,περνώντας μια λανθασμένη εικόνα στον κόσμο γι' αυτόν,και αφετέρου,οτι τον αντιμετώπιζαν σαν ένα εξωτικό προϊόν.



ELECTRIC LADYLAND :   MASTERPIECE

Για την πλειοψηφία αυτών που ασχολούνται με την μουσική το άλμπουμSgt.Peppers lonely hearts club band των Beatles θεωρείται το καλύτερο άλμπουμ του 20ου αιώνα,για τη ποπ(;) μουσική.Νομίζω ότι ο τρίτος και τελευταίος δίσκος που έγραψε ο Χεντριξ σε στούντιο το ELECTRIC LADYLAND είναι μακράν το πιο ολοκληρωμένο ,πιο σύνθετο ,πιο πνευματικό έργο που έχει γραφτεί σ'αυτο το είδος της μουσικής(αν και κατά την άποψη μου,η μουσική είναι ενιαία και χωρίζεται μόνο σε καλή και κακή,αλλά ακολουθώντας την πεπατημένη και για λόγους πρακτικής την αναφέρω σε είδη.Πιο δόκιμο είναι να αναφέρονται ως ιδιώματα).
Στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης είχαν μόλις δημιουργηθεί τα Record PlantStudios,με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας .Σ'αυτα διάλεξε ο Χέντριξ να γράψει το τελευταίο του άλμπουμ που ήταν ταυτόχρονα και το πρώτο που γράφονταν στα ιστορικά πλέον στούντιο.Η ηχογράφηση υπήρξε μαραθώνια και μοναδική.Έγινε δε η αφορμή να τσακωθεί ο Hendrix με τον άνθρωπο που τον είχε ανακαλύψει τον ChasChandler.O λόγος ήταν οτι ο Hendrix ήταν τελειομανής και έκανε παρα πολλες ηχογραφήσεις και πειραματισμούς,μέχρι να βγάλει το επιθυμητό αποτέλεσμα,ενώ ο Chandler ήταν διεκπεριωτικος και ήθελε να ξεπετάξει στα γρήγορα την ηχογράφηση.Ταυτόχρονα ο Χέντριξ άρχισε να καλεί διαφόρους μουσικούς που βρίσκονταν στην Νέα Υόρκη να παίξουν μαζί στο στούντιο και να ηχογραφήσουν για τον δίσκο.Έτσι στο δίσκο παίζουν ,ο Brian Jones,Jack Cassady,SteveWinwood,Al Kooper,Dave Mason.Βγαίνει στο δρόμο και καλεί ακόμα και περαστικούς .Στο στούντιο γίνεται ένα πανδαιμόνιο,ένα συνεχές πάρτι όπως αναφέρει αργότερα ο Noel Redding,ο οποιος βρίσκει την αφορμή και αφήνει στην μέση την ηχογράφηση και αποχωρεί από το συγκρότημα.Η αλήθεια είναι οτι ήταν κιθαρίστας και όχι εξ ανάγκης μπασιστας και αισθάνονταν παραγκωνισμένος.Έφτιαξε ένα δικό του συγκρότημα και μια ωραία μέρα τα βρόντηξε και έφυγε. Ο Χέντριξ αναγκάστηκε λοιπόν να παίξει και τα μέρη του μπάσου σε 6 από τα 16 τραγούδια ένα εξ αυτών είναι και το All Along  The Watchtower του Bob Dylan.
Για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα


Το εξώφυλλο έγινε η αιτία να έρθει πάλι σε ρήξη με την εταιρεία.Η επιθυμία  του ήταν να βγάλει μια φωτογραφία για το εξώφυλλο η φωτογράφος Linda Eastman(αργότερα Linda McCartney) ,που θα απεικόνιζε παιδιά να κάθονται γύρω από το άγαλμα της Αλικης στην Χώρα των θαυμάτων,στο Central Park,κρατώντας μια φωτογραφία του.Αντι αυτού ο δίσκος κυκλοφόρησε με δυο διαφορετικά εξώφυλλα για Αμερική και Ευρώπη.Στο Ευρωπαϊκό εξώφυλλο εμφανίζεται μια ομάδα από γυμνές πόρνες που κρατούν στα χέρια τους μια φωτογραφία του Χέντριξ.Ο Χέντριξ αισθάνθηκε αμήχανα και δήλωσε οτι η φωτογραφία του άλμπουμ δηλώνει ασέβεια.Για την ιστορία τα καταστήματα στην Αγγλία αρνήθηκαν να το πουλήσουν ώσπου άλλαξε το εξώφυλλο με αυτό της Αμερικής.

εδώ τα δυο εξώφυλλα


ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ






παραπέμπω το άγαλμα στο central park καθώς και μια φωτογραφία του συγκροτήματος στο ίδιο χώρο που απεικονίζει μερικώς το τι ήθελε.Η συγκεκριμενηφωτογραφία βρίσκεται σε ασπρόμαυρη μορφή με κακή εμφάνιση,σε διαστάσεις 4χ5,στο εσώφυλλο και ουσιαστικά χάνεται.Το αναφέρω για να δείξω τους λόγους που  ο Hendrix  αρχισε να απομακρύνεται....










μερικά δειγματα απο τον καλύτερο δίσκο όλων των εποχών




Στις 25 Οκτωβρίου 1968 κυκλοφορεί ο δίσκος.Στο μεταξύ ο Χέντριξ βρίσκεται  σε απραξία ,χαμένος για έξι μήνες. Σ'αυτο το διάστημα  "τζαμαρει" με διαφόρους μουσικούς σαν τον B.B. KING,JOHNNY WINTER,ERIC BURDON,JEFF BECK,κ.α.Γνωρίζεται και συνδέεται με φιλία με το ιερό τέρας της jazz MilesDavis.Aρχες του 69 ξαναβρίσκεται με το παλιό του συγκρότημα και ετοιμάζονται για την τελευταία περιοδεία στην Ευρώπη. Σουηδία,Γερμανία, Αγγλία.Την άνοιξη γυρίζουν στην Αμερική.Παίζουν για τελευταία φορά σαν συγκρότημα τον Ιούνιο του 69 στο τριήμερο φεστιβάλ του Denver.O Redding θα μάθει από δημοσιογράφους οτι ο Χέντριξ τους είχε ανακοινώσει, οτι  τον είχε απομακρύνει 2 βδομάδες πριν την τελευταία συναυλία,οπότε τον ρωτούσαν τι γύρευε εκεί αφού ο Χέντριξ είχε προσλάβει τον παλιό του γνώριμο Bill Cox.Όπως θα πει πολλά χρόνια αργότερα όλα αυτά δημιουργήθηκαν εξαιτίας του εξοντωτικού προγράμματος που έπρεπε να ακολουθήσουν,του νεαρού της ηλικίας και των πολλών ναρκωτικών που έπαιρναντότε

WOODSTOCK





WOODSTOCK 1969


Τον Αύγουστο του 69 κλείνει,με το καινούριο του συγκρότημα που το ονομάζειGypsy Sun and Rainbows (MITCH MITCHELL,BILLY COX,LARRY LEE ,JUMASULTAN,JERRY VELEZ ),το φεστιβάλ του Woodstock.O παρουσιαστής επιμένει να τους αναγγέλλει experience...κάπου στο μέσο της συναυλίας ο Χεντριξ θα τους μετονομάσει sky church...
Παίζει τελευταίος στις 9:00 το πρωί ,κλείνει το φεστιβάλ στις 11:00 και μαζί κλείνει και την εποχή των hippies.Εδώ θα παίξει τον εθνικό ύμνο της Αμερικής συνδυάζοντας τον με ηχητικά εφέ που μοιάζουν με αεροπορικούς βομβαρδισμούς ,παραπέμποντας κατευθείαν στο Βιετνάμ. Και εδώ υπάρχει ένας μικρός μύθος,αλλά μη το κουράζουμε παραπάνω.Στο τέλος της συναυλίας θα λιποθυμήσει...
Για ιστορικούς λόγους παραθέτω την λίστα των τραγουδιών που έπαιξε 

·               Jimi Hendrix - 9:00am - 11:10am
1.     "Message to Love"
4.    "Red House" (Hendrix's high E-string broke during song, he played the rest of the song with five strings.)
5.     "Mastermind" (written and sung by Larry Lee)
6.    "Lover Man"
7.     "Foxy Lady"
8.    "Jam Back at the House"
9.    "Izabella"
10.                        "Gypsy Woman"/"Aware of Love" (written by Curtis Mayfield, sung by Larry Lee as a medley)

11."Fire"
12.                        "Voodoo Child (Slight Return)"/"Stepping Stone"
14.                        "Purple Haze"
15."Woodstock Improvisation"/"Villanova Junction" (both songs were untitled at the time)
16.                        "Hey Joe"







και εδώ ολη η συναυλία



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου