Υπάρχει μια κατηγορία εξαιρετικών μουσικών που ενώ έχουν
στιγματίσει με το παίξιμο τους την συντριπτική πλειοψηφία όλων των γνωστών και
διαχρονικών επιτυχιών παραμένουν στην σκιά των μεγάλων αστέρων της μουσικής και
το όνομά τους πολλές φορές είναι άγνωστο στο ευρύ κοινό. Είναι απολύτως σεβαστοί
και περιζήτητοι στην «πιάτσα» της μουσικής αλλά βρίσκονται σχεδόν πάντα μακριά
από τα φώτα της δημοσιότητας. Πρόκειται για τους μουσικούς των sessions , όπως έχει επικρατήσει να ονομάζονται, δηλαδή τους μουσικούς
που λαμβάνουν μέρος στις ηχογραφήσεις που γίνονται στα στούντιο. Είναι συνήθως
υπάλληλοι του στούντιο και απαρτίζουν την ορχήστρα του στούντιο, την House Band όπως λέγεται στη μουσική
ορολογία. Πολλές δισκογραφικές εταιρείες έχουν δικά τους στούντιο και δικές τους
House Band οι οποίες συνοδεύουν στις
ηχογραφήσεις τους καλλιτέχνες της εταιρίας και είναι υπεύθυνες για πολλές από τις
σχολές της σύγχρονης μουσικής όπως πχ για τον « ήχο του Ντητρόιτ» ή τον «ήχο της
Stax».
Έκανα αυτή τη μικρή εισαγωγή για να σας παρουσιάσω μια
μοναδική περίπτωση στην ιστορία της μουσικής, το ζωντανό θρύλο των ηχογραφήσεων
, την 80χρονη Carol Kaye η οποία στην πενηντάχρονη καριέρα της έχει συμμετάσχει σε πάνω
από 10.000 ηχογραφήσεις, ως μπασίστρια αλά και ως κιθαρίστρια. Στον ανδροκρατούμενο
χώρο της μουσικής η Carol είναι η μοναδική γυναίκα
που έχει συμμετάσχει στη δημιουργία περισσοτέρων από 100, επιτυχιών και έχει παίξει
με καλλιτέχνες και συγκροτήματα που δεν έχουν παίξει ούτε οι άντρες συνάδερφοί της
μπασίστες.
Πάρτε μια βαθιά ανάσα και διαβάστε μόνο μερικές από τις συνεργασίες
της:
The Beach
Boys, Phil Spector, The Doors, Ritchie Valens,Frank
Sinatra, Nancy Sinatra,Glen
Campbell, Leon Russell, Sonny &
Cher, Joe Cocker,Barbra
Streisand, Ray Charles, Frank Zappa, Ike & Tina Turner, Johnny Mathis, Simon & Garfunkel, The Righteous Brothers, The Marketts, Herb Alpert, The Buckinghams, Paul Revere & the Raiders, Gary Lewis & the Playboys, The Monkees, Buffalo Springfield,Howard
Roberts, Joe Pass, Sam Cooke
Η κιθάρα της Carol Kaye ακούγεται στο «La Bamba» , στο
« Surf City» και
η δωδεκάχορδη στα δύο πρώτα άλμπουμ του Zappa
με τους Mothers of Invention. Ενώ ο ήχος του μπάσου της είναι ένα από τα δομικά στοιχεία
του ηχητικού «τοίχου» του Phil Spector στο River Deep Mountain High.
Οι γραμμές του μπάσου της ακούγονται στο μουσικό θέμα πολλών αμερικάνικων σήριαλ των δεκαετιών 60-70, όπως
: Cannon, The Streets
of San Francisco, Mission: Impossible, M*A*S*H, Kojak, Get Smart, Hogan's Heroes, The Love Boat, McCloud, Mannix, It Takes a
Thief, Peyton Place and
the Cosby Show
Το 1969 έγραψε το πρώτο
βιβλίο : «Πώς να παίξεις ηλεκτρικό μπάσο» του οποίου ακολούθησαν μια σειρά άλλων
από άλλους μπασίστες συγγραφείς.
Η Kaye πέρα
από τα παραπάνω έχει διδάξει μπάσο σε εκατοντάδες μαθητές. Μερικοί από τους πιο
διάσημους είναι οι : John Clayton,Mike Porcaro, Alf Clausen, David Hughes, Tony Sales, Karl E. H. Seigfried, Roy Vogt and David Hungate.
Ο μεγάλος παραγωγός Quincy Jones αναφέρει στην
αυτοβιογραφία του : «γυναίκες σαν την Fender Bass player (μπασίστρια) Carol Kaye μπορούν να κάνουν οτιδήποτε, αφήνοντας τους άντρες στην σκόνη»
Αυτή η θαυμαστή γυναίκα παραμένει μέχρι σήμερα
ενεργή.
πηγή: www.carolekaye.com,wikipedia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου