Τυχαία έπεσε
στην αντίληψη μου μια προεκλογική διαφήμιση(;) του ΠΑΣΟΚ με τίτλο η πρώτη πτήση.
Μέσα από την διαφήμιση
κατηγορούσε τον Σύριζα για αδυναμία διακυβέρνησης.
Μιας και
μιλάνε για πτήση και επειδή εκεί στο ΠΑΣΟΚ μάλλον έχουν ασθενή ως μηδενική μνήμη
ας ξαναθυμίσω πως διαχειρίστηκαν τις αερομεταφορές και τον εθνικό αερομεταφορέα
παρέα με τα συνεταιράκια τους στη συγκυβέρνηση, την Ν.Δ.
Αφού από
το 1975 μέχρι το 2009 ξεχαρβάλωσαν τον εθνικό αερομεταφορέα, μετατρέποντάς τον
σε προσωπικό τους φέουδο, κάνοντας μικροπολιτική σε βάρος του ταμείου του,τον οδήγησαν σε κλείσιμο έπειτα από μεθοδευμένες παρεμβάσεις των ευρωβουλευτών τους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αποτυχημένα προγράμματα δήθεν "εξυγίανσης"που βύθισαν τον αερομεταφορέα στην παρακμή και την απαξίωση.
Να σημειωθεί εδώ ότι η Ελλάδα είναι πλέον η μοναδική χώρα στην Ευρώπη και ίσως σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο που δεν έχει εθνικό αερομεταφορέα. Επίσης συμπτωματικά ο ευρωβουλευτής που πρωτοστάτησε στην ευρωβουλή για το κλείσιμο της Ολυμπιακής κατηγορώντας την για αθέμιτο ανταγωνισμό , ήταν ο ίδιος που σαν υπουργός Μεταφορών την έκλεισε.
Να σημειωθεί εδώ ότι η Ελλάδα είναι πλέον η μοναδική χώρα στην Ευρώπη και ίσως σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο που δεν έχει εθνικό αερομεταφορέα. Επίσης συμπτωματικά ο ευρωβουλευτής που πρωτοστάτησε στην ευρωβουλή για το κλείσιμο της Ολυμπιακής κατηγορώντας την για αθέμιτο ανταγωνισμό , ήταν ο ίδιος που σαν υπουργός Μεταφορών την έκλεισε.
Πιθανός λόγος ;ο φόβος της μεγάλης τρύπας που τα δύο συνεταιράκια (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) είχαν δημιουργήσει
στα ταμία της εταιρίας με δανεικά και αγύριστα (βλ. εκπτωτικά εισιτήρια –
κοινωνική πολιτική),σκανδαλώδεις αγορές και ενοικιάσεις αεροσκαφών, ανακατασκευή
αεροδρομίων όπως αυτό του Ελληνικού ,τη στιγμή που είχε αποφασιστεί η κατάργησή
του, κλπ.
Το κλείσιμο
μάλλον ήταν η πιο βολική λύση προκειμένου να εξαλειφθεί ο πιθανός κίνδυνος της λογοδοσίας
τους στη δικαιοσύνη.
Πως
μπορεί να ξεχάσει κανείς τις δηλώσεις και των δύο κομμάτων για την αναγκαιότητα
του κλεισίματος της εταιρείας και τα οφέλη που θα είχε ο πολίτης από αυτό το
κλείσιμο. Τους πανηγυρισμούς για το τέλος του κρατικού μονοπωλίου και την
απελευθέρωση του ανταγωνισμού που μόνο οφέλη θα πρόσφερε στους πολίτες.
Μάλιστα
τα ΜΜΕ αντιμετώπιζαν τον κ. Χατζηδάκη –πρωταγωνιστή του φόνου της Ολυμπιακής
και υπουργού Μεταφορών- ως εθνικό ήρωα που σκότωσε το Θηρίο.
Επειδή το
ΠΑΣΟΚ όπως προείπα στερείται μνήμης ας θυμηθούμε μαζί τι κατάφερε στις αερομεταφορές
5 χρόνια μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής που τόσο πανηγύρισε και μεθόδευσε τότε.
Σήμερα
λοιπόν η Ελλάδα δεν έχει εθνικό αερομεταφορέα αλλά το ιδιωτικό μονοπώλιο της Aegean η οποία κατάπιε την υποτιθέμενη ανταγωνίστρια
της Olympic air. Φυσικά οι κύριοι του ΠΑΣΟΚ και της
ΝΔ και ειδικά ο κ. Χατζηδάκης δεν έχουν βγάλει άχνα για τα περί μονοπωλίων, κλπ.
Το εισιτήρια
για ένα προορισμό του εσωτερικού κοστίζει -πολλές φορές-περίπου όσο ένα εισιτήριο για μια ευρωπαϊκή
πρωτεύουσα.
Τα υψηλά
τέλη ελλιμενισμού του Διεθνούς Αερολιμένα των Αθηνών τον μετέτρεψαν σε εποχικό περιφερειακό αεροδρόμιο,αφού μεγάλες διεθνείς εταιρίες (Singapore Airlines,Thai,Delta κλπ)μετά από χρόνια παρουσίας έφυγαν από την Ελλάδα και ταυτόχρονα αναβάθμισαν το «Κεμάλ Ατατούρκ» της Κων/πολης
καθιστώντας το κεντρικό αεροπορικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η Ελλάδα υποβαθμίστηκε αεροπορικά με ότι αυτό συνεπάγεται για το χειμερινό κυρίως τουρισμό αλλά και για το εμπόριο.
Οι σύγχρονες
εγκαταστάσεις της Τεχνικής Βάσης της Ολυμπιακής που στοίχησαν δεκάδες εκατομμύρια
ευρώ εγκαταλείφθηκαν από τους νέους ιδιοκτήτες ,οι οποίοι ενώ θα μπορούσαν να
απασχολούν με την τεχνική συντήρηση αεροσκαφών και κινητήρων πάνω από 3000 ανθρώπους
και να έχουν και κερδοφορία προτίμησαν
να τις εγκαταλείψουν. Να σημειωθεί εδώ, ότι στην Τουρκία φτιάχνονται συνέχεια
καινούργια υπόστεγα συντήρησης αεροσκαφών.
Τα
διηπειρωτικά ταξίδια έγιναν μια Οδύσσεια για τον Έλληνα που θέλει να ταξιδέψει
από και προς την Ελλάδα.
Κάνοντας κάποιος μια μικρή έρευνα μέσω του διαδικτύου,
θα διαπιστώσει ότι δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις προς π.χ. την Αμερική και τον
Καναδά. Χρειάζεται δηλαδή να ταξιδέψει κάποιος από την Αθήνα σε άλλη ευρωπαϊκή πόλη, να
αλλάξει αεροπλάνο για να ταξιδέψει για την Αμερική ή τον Καναδά. Όποιος έχει
ταξιδέψει μπορεί να καταλάβει τι οδυνηρή εμπειρία είναι αυτή, ειδικά αν λόγω
καθυστέρησης χάσεις την ανταπόκριση. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι κάποτε πήγαινες
στην Αμερική σε 10 ώρες και με Ελληνικό πλήρωμα και τώρα χρειάζεσαι για το ίδιο
ταξίδι 14- 34 ώρες ,ανάλογα ποια εταιρεία θα διαλέξεις.
Η Ελλάδα
των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχει και ένα άλλο θλιβερό γνώρισμα. Η πρωτεύουσα της
δεν έχει εναλλακτικό πολιτικό αεροδρόμιο, και είναι η μοναδική χώρα που κατάργησε
αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών και το πούλησε προκειμένου να γίνουν πολυτελείς
κατοικίες και ξενοδοχεία.Το παρουσίασαν και αυτό ως μεγάλη επιτυχία.
Δεν έχουν
όμως πει ότι στο χώρο που πουλήθηκε υπάρχει και ο Πύργος Ελέγχου που ελέγχει τον F.I.R. Αθηνών, ο οποίος παίζει ζωτικό ρόλο
στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και στην εθνική άμυνα της χώρας. Ούτε έχουν
αναφέρει ότι το κόστος της μετεγκατάστασης ξεπερνά το 1 δις ευρώ δηλαδή 100 εκ
ευρώ παραπάνω από ότι εισέπραξαν από την πώληση του αεροδρομίου.
Τέλος θα ήθελα
με πίκρα να αναφέρω ότι το φιλμάκι με την πτήση του ΠΑΣΟΚ διαδραματίζεται μέσα
σε ένα αεροσκάφος της Ολυμπιακής Αεροπορίας τύπου Β-747 που αργοπεθαίνει όπως η
Ελλάδα σε μια γωνιά του αεροδρομίου του Ελληνικού. Ο υπαινιγμός σαφής αλλά ατυχής όπως και το αποτέλεσμα που θα καρπωθεί
το ΠΑΣΟΚ από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου