Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2015

ΑΡΝΟΥΜΑΙ...









Τις ημέρες των γιορτών βρέθηκα σε ένα χωριό της Καλαμπάκας για μια μικρή ανάπαυλα από την καθημερινότητα. Την δεύτερη μέρα του έτους συνέβη ένα γεγονός που έγινε αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμού στην μικρή κοινωνία της περιοχής.
Η Δημοτική Αρχή της Καλαμπάκας αποφάσισε να βραβεύσει τους  μαθητές της περιοχής που πέτυχαν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένας μαθητής, φοιτητής πλέον, ο Φώτης Κατσιγιάννης, αρνήθηκε να παραλάβει το βραβείο του για τους λόγους που ανέφερε σε επιστολή του προς την ηλεκτρονική τοπική εφημερίδα kalabakacity.gr, αφού στην τελετή βράβευσης του αφαιρέθηκε το δικαίωμα να εκφωνήσει τις σκέψεις του.
Αποφάσισα να αναρτήσω την επιστολή του νεαρού Φώτη Κατσιγιάννη όπως αυτή αναρτήθηκε στην εφημερίδα, γιατί νομίζω ότι περιγράφει με απλά λόγια αλλά και με τον αυθορμητισμό της νεότητας, μια κατάσταση που ζουν καθημερινά χιλιάδες σπίτια στην Ελλάδα.
Πριν προχωρήσω στη δημοσίευση θα ήθελα να ευχηθώ στον Φώτη –τον οποίον τον γνωρίζω μόνο από την επιστολή του και όχι προσωπικά- χρόνια πολλά για την γιορτή του και καλή δύναμη και υγεία ώστε να πραγματοποιηθούν τα όνειρά που καθημερινά προσπαθούν να στερήσουν τα μνημόνια από αυτόν και από όλα τα παιδιά αυτού του δοκιμαζόμενου τόπου.


Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

«Αγαπητοί γονείς, παλαιές συμμαθήτριες και συμμαθητές και βεβαίως καθηγήτριες και καθηγητές μου,
Αρχικά εύχομαι σε όλες και όλους σας μία καλύτερη, από την περσινή, χρονιά. Συγχωρέστε με εάν η αναίδεια μου χαλάσει την αίγλη αυτής της εορτής, αλλά ως γνωστόν εμείς οι νέοι έχουμε ένα σοβαρό, για ορισμένους πάντα, ελάττωμα. Τον αυθορμητισμό!
Ερχόμενος λοιπόν σε αυτήν την υπέροχη εκδήλωση αναλογιζόμουν: "ποιος τελικά είναι περισσότερο ανόητος; Εμείς που δεχόμαστε το παρόν βραβείο ή οι κρατικοί φορείς που μας το απονέμουν;"

Ομολογώ πάντως πως οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον Δήμο μας για τα υπέροχα τρία χρόνια έγκλειστου βίου που μας χάρισε μιας και η αυλή του λυκείου μας καταστράφηκε εν μία νυκτί. Δεν θα έλεγα όμως πως ξανακτίστηκε με την ίδια ταχύτητα. Αξίζει να θυμηθούμε, την καταπληκτική και μεγαλεπίβολη δήλωση του πρώην δημάρχου Καλαμπάκας, κ. Σακελλαρίου, πως θα τελείωνε το έργο έως τα Χριστούγεννα. Αν δεν με απατά η μνήμη μου, διανύουμε τα τέταρτα Χριστούγεννα από τότε, παρόλα αυτά η κατάσταση παραμένει η ίδια. Από τότε η δικαιολογίες "δίνουν και παίρνουν". Ποιος φταίει δεν θα το μάθουμε ποτέ και δεν είναι άλλωστε αρμοδιότητα μας.

Θερμή παράκληση κύριε Σινάνη, είθε να βάλει η εκλογή σας ένα τέλος σε αυτή την παρωδία που ζήσαμε και ζούμε.

Έπειτα ένας λόγος ακόμα για τον οποίο θεωρώ ανόητη αυτήν την βράβευση, είναι γιατί οι παροχές του κράτους μας κατά την διάρκεια των τριών αυτών ετών, και κυρίως του τελευταίου έτους ήταν απειροελάχιστες, χωρίς να θέλω να προσβάλλω τις καθηγήτριες και τους καθηγητές μου. Τα χρήματα που κατέθεσαν οι γονείς μου στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης αντιβαίνουν στον θεσμό της δωρεάν παιδείας που υποτίθεται πως ισχύει. Δίχως αυτήν την υποστήριξη θα έπρεπε και εγώ, όπως και δυστυχώς πολλά παιδιά στην Ελλάδα, να ακολουθήσω έναν διαφορετικό δρόμο στη ζωή μου, που για πολλούς από εμάς είναι αδιανόητος. Βλέπετε εκείνος ο δρόμος δεν έχει βραβεύσεις και χαρές, επομένως είναι απορριπτέος.

Τέλος, αντιτίθεμαι στην τιμοκρατία που επικρατεί. Καταντάει γελοίο το γεγονός ότι για χάρη των τιμών και των επαίνων θυσιάζουμε την αξιοπρέπεια μας. Δεν είναι όλα ένα χαμόγελο μπροστά στην κάμερα. Γιατί αγαπητοί συμμαθητές και συμμαθήτριες μου, ορισμένοι από τους ανθρώπους που σας άπλωσαν τα χέρια για να σας συγχαρούν σήμερα, έχουν συμμετάσχει στο αναίσχυντο παιχνίδι της εξουσίας και έχουν παράξει κάθε άλλο, παρά λειτούργημα (όπως θα έπρεπε) σε αυτήν την πληγωμένη χώρα.

Μ' όλα ταύτα θα μου επιτρέψετε να μην αποδεχτώ αυτό το βραβείο. Αν παρόλα αυτά με αγαπάτε και μετά από αυτά μου τα λόγια, μπορείτε να το δώσετε στην μητέρα μου που βρίσκεται και αυτή σήμερα εδώ, μιας και αυτή αποχωρίστηκε τον σύζυγο της αποφασίζοντας πως για να γίνω εγώ αυτός που, καλώς ή κακώς είμαι, έπρεπε να φύγει για τέσσερα ,μέχρι στιγμής, χρόνια στο εξωτερικό.
Αυτές , βλέπετε, είναι η απαιτήσεις της "δωρεάν" παιδείας μας.
Σας ευχαριστώ.

Φώτης Κατσιγιαννης.»


πηγή : kalabakacity.gr








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου