Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019

ΣΩΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΗΣ RYAN





Αποτέλεσμα εικόνας για η διασωση του στρατιωτη ραιαν



Διαβάζω για την περιπέτεια των επιβατών της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας, Ryanair, οι οποίοι ξεκίνησαν από το Λονδίνο για τη Θεσσαλονίκη και βρέθηκαν στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας επειδή το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ήταν κλειστό λόγω χαμηλής ορατότητας.
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω προς τι οι διαμαρτυρίες. Δεν έχουν περάσει δα και πολλά χρόνια που οι διαμαρτυρόμενοι πανηγύριζαν για την απελευθέρωση των αιθέρων από το "μονοπώλιο" της κακής Ολυμπιακής. Ούτε έχω ξεχάσει της δηλώσεις του κ. Σπρίντζη που υπερθεμάτιζε και θριαμβολογούμε για το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στους Γερμανούς, οι οποίοι θα τα αναβάθμιζαν και θα πρόσφεραν υπηρεσίες που δεν μπορούσε να προσφέρει το ελληνικό κράτος.
Ας βάλουμε λοιπόν τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση. 
Κατ' αρχήν η αεροπορική εταιρεία δεν φταίει αν το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι "τυφλό" και δεν έχει γίνει καμιά ενέργεια να εκσυγχρονιστεί τεχνολογικά ώστε να μη κλείνει με την πρώτη ομίχλη. Επίσης η εταιρεία δεν έκανε κάτι παράνομο. Κάθε άλλο. Προστάτεψε τα συμφέροντά της και προσγειώθηκε σε αεροδρόμιο που αυτή έκρινε ότι ήταν το οικονομικότερο της περιοχής. Επίσης είχε ενημερώσει εγγράφως τους επιβάτες , όταν αυτοί έκλειναν το εισιτήριο, για την ενέργεια της αυτή. Ξέρετε με αυτά τα "ψιλά γράμματα" που υπάρχουν στους όρους χρήσης και νομιμοποιούν την εταιρεία για κάθε ενέργεια της κάνοντας τη νομικά απρόσβλητη στο δικαστήριο. Δεν άφησε τους επιβάτες στην τύχη τους αλλά τους πρόσφερε δωρεάν μεταφορά με μέσον που έκρινε ότι είναι οικονομικότερο για αυτήν. Τώρα αν αυτό το μέσον ήταν λεωφορείο και χρειάστηκαν 9 ώρες για να φτάσουν οι επιβάτες που το επέλεξαν , στη Θεσσαλονίκη, είναι ένα θέμα που δεν την αφορά , ούτε φυσικά προσβάλλεται σε κάποιο δικαστήριο. Να κάνω και μια παρατήρηση για αυτούς που μιλούν για χιλιάδες χιλιόμετρα και άλλα παραμύθια για τους ιθαγενείς του προτεκτοράτου: η Τιμισοάρα απέχει οδικώς από την Θεσσαλονίκη 741χλμ έναντι 501χλμ που απέχει η Αθήνα. 


Πάμε τώρα στους διαμαρτυρόμενους επιβάτες και όλους αυτούς που ξιφούλκησαν ανέξοδα και άγονα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όλοι εσείς λοιπόν οι υπέρμαχοι της ελεύθερης αγοράς μάλλον έχετε ξεχάσει την διαχρονική αρχή που τη διέπει και συνοψίζεται σε μια φράση τριών μόνο 
λέξεων: Ότι πληρώνεις παίρνεις ή αλλιώς το φτηνό το κρέας τα σκυλιά το τρώνε.
Ξεχάσατε προφανώς ότι στο όνομα του φτηνού εισιτηρίου τσουβαλιάζεστε στη καμπίνα ενός αεροπλάνου και προσπαθείτε να βολευτείτε σε στενά και άβολα καθίσματα, με τις ελάχιστες αποσκευές που χωράνε με το ζόρι σε μια μικροσκοπική βαλίτσα, το κολατσιό που παίρνετε από το σπίτι σας για να φάτε στο αεροπλάνο αφού δεν προσφέρεται σε αυτό ούτε ένα μπουκαλάκι νερό δωρεάν. Τα απομακρυσμένα αεροδρόμια στα οποία προσγειώνεστε απ΄όπου η μεταφορά στη πόλη που θέλετε να πάτε είναι μια μικρή και δαπανηρή περιπέτεια. Δεν σας προσβάλλει το περιβάλλον της καμπίνας που μοιάζει περισσότερο με καμπίνα λεωφορείου επαρχίας της λατινικής Αμερικής παρά με καμπίνα σύγχρονης αεροπορικής εταιρείας. Ούτε ότι κατά τη διάρκεια της πτήσης οι αεροσυνοδοί τριγυρνούν στο διάδρομο της καμπίνας πουλώντας από τσιπς μπισκότα, ρολόγια, ποτά, μέχρι λοταρίες.Ξεχάσατε ότι αυτή η εταιρεία έχει  αιτηθεί απο το 2010 ,στην EASA και το FAA να της επιτραπεί να βάλει θέσεις όρθιων μέσα στα αεροπλάνα της. Με άλλα λόγια αδιαφορείτε που σας αντιμετωπίζει σαν σκουπίδια. Προς τι λοιπόν οι διαμαρτυρίες; Ελεύθερη αγορά δεν έχουμε; 

Επίσης στο σημείο αυτό να θυμίσω στους ξεχασιάρηδες επιβάτες της Ryanair το γνωστό μίσος της εταιρείας έναντι των Ελλήνων.


Τέλος ας έρθουμε στον Τομ Χάνκς συγγνώμη στον κ. Σπρίντζη ήθελα να πω. Ο αγαπητός υπουργός προέβη σε μια πρωτοβουλία που προσωπικά με προσβάλλει και ίσως είναι ποινικά κολάσιμη. Μίσθωσε αεροπλάνο της Aegean για να μεταφέρει τους εναπομείναντες επιβάτες από την Τιμισοάρα στη Θεσσαλονίκη. Επειδή αυτή τη πτήση την πλήρωσε το ελληνικό δημόσιο με χρήματα των Ελλήνων πολιτών άρα και δικά μου, έχω να τονίσω τα εξής: 1) Οι επιβάτες δεν βρίσκονταν σε μια εμπόλεμη περιοχή ή σε μια μια περιοχή που είχε πληγεί από μια φυσική καταστροφή. Άρα δεν κινδύνευε η ζωή τους ώστε να απαιτηθεί η άμεση μεταφορά τους με κάθε κόστος.
2) Η εταιρεία είχε ήδη ανακοινώσει το προγραμματισμό πτήσης για τη μεταφορά τους στη Θεσσαλονίκη. Είχε δε προσφέρει καταλύματα σε ξενοδοχείο  -σύμφωνα με δήλωσή της- όπως ήταν υποχρεωμένη να πράξει σύμφωνα με τους διεθνείς αεροπορικούς κανονισμούς. Άρα η ενέργεια του κ. Σπρίντζη ωφέλησε οικονομικά την Ryanair αφού την απάλλαξε από το προγραμματισμό έκτακτης πτήσης. Ας είναι καλά τα κορόιδα οι φορολογούμενοι που πλήρωσαν το εγχείρημα Σπρίντζη.
3) Ο κ. Σπρίντζης καταφέρθηκε με δήλωση του εναντίον της Ryanair για τον τρόπο που αντιμετώπισε τους επιβάτες έδωσε εντολή δε, σύμφωνα με δημοσιεύματα, να ερευνηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν στη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.
Για τους έχοντες σχέση , έστω και ελάχιστη, με τα αεροπορικά ζητήματα, αυτή η ενέργεια χαρακτηρίζεται ως φαρισαϊσμός. Αν ήθελε πραγματικά να φέρει σε δύσκολή θέση την Ryanair ξέρει πολύ καλά ο κ. Σπρίντζης και οι αρμόδιες αρχές τι πρέπει να πράξουν.
4) Αποτελεί γκρίζα διαφήμιση η ευχαριστίες για την ανταπόκριση της Aegean για το προγραμματισμό έκτακτης πτήσης, γιατί η Aegean δεν το έπραξε αφιλοκερδώς αλλά πληρώθηκε με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Συνήθως δε, αυτές οι έκτακτες πτήσεις είναι δαπανηρές. 

Τέλος θα πω ότι η Ryanair δεν θα υπήρχε στους αιθέρες αν όλοι εσείς δεν την προτιμούσατε για τις αεροπορικές σας μετακινήσεις. (Άλλη μια θεμελιώδης αρχή της ελεύθερης αγοράς)

Το άρθρο βασίστηκε σε δημοσιεύματα έγκριτων ΜΜΕ μερικά από τα οποία παραθέτω παρακάτω:












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου