Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ













Κυκλοφόρησε χθες μια ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων που κάνει λόγο για την παράδοση δεκάδων αρχαιολογικών χώρων στο Υπερταμείο(*) των "δανειστών" προς εκμετάλλευση. Προσέφυγαν μάλιστα στο Συμβούλιο της Επικρατείας προκειμένου να διαφυλαχθούν οι Αρχαιολογικοί Χώροι από τα νύχια των "δανειστών".
Οι Αρχαιολόγοι ώς γνήσιοι απόγονοι του Επιμηθέα δραστηριοποιήθηκαν με καθυστέρηση 9 ετών. 

Οι Αρχαιολογικοί Χώροι και μαζί με αυτούς όλη η ακίνητη περιουσία του ελληνικού Δημοσίου παραδόθηκαν στους "δανειστές" δηλ. στις κατοχικές δυνάμεις, το 2010 με την υπογραφή του 1ου Μνημονίου! 
Σύμφωνα με το άρθρο 4 (2), (α), (i) και (ii) της Σύμβασης Δανειακής Διευκόλυνσης (Loan Facility Agreement), ολόκληρη η περιουσία του ελληνικού κράτους, στην οποία περιλαμβάνονται, έκτος των άλλων, και οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μνημεία, δεσμεύεται στο σύνολο της μέχρι την πλήρη εξόφληση του δανειακού χρέους της (ποσά δανείων, τόκων και άλλων σχετικών ποσών).

Ο Σαμαράς τίμησε την υπογραφή των προκατόχων του (ΠΑΣΟΚ- ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ).( Αν θυμάστε η πρώτη δήλωσή του στο Ζάππειο λίγη ώρα αφού επισημοποιήθηκε από το εκλογικό αποτέλεσμα ότι ήταν πρωθυπουργός,ήταν η δέσμευση  του ότι θα τιμήσει τις υπογραφές των προηγούμενων έναντι των δανειστών.)
Ο Σαμαράς και η κυβέρνησή του λοιπόν, τίμησαν τις υπογραφές των προηγούμενων .Έτσι λοιπόν ο  παραπάνω όρος δέσμευσης  του συνόλου της δημόσιας περιουσίας του Α' Μνημονίου,περιελήφθη αυτούσιος και στο λεγόμενο «Β΄ Μνημόνιο», δηλαδή στο ν. 4060/2012 (ΦΕΚ Α 65/22.3.2012), «Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 55/14.03.2012), Έγκριση Σχεδίου Κυρίας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας, του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος και παροχή εξουσιοδοτήσεων για την υπογραφή της Κύριας Σύμβασης.», άρθρο 5, (2), (α), (i) και (ii).

Ο Τσίπρας τίμησε και αυτός με τη σειρά του τις υπογραφές των προηγούμενων και υπέγραψε το 3ο μνημόνιο στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και οι όροι των προηγούμενων. Το τρίτο μνημόνιο το ψήφισαν 222 βουλευτές., σχεδόν όλα τα κόμματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το Υπερταμείο σύμφωνα με το νόμο 4389/16 εξακολουθεί να διαχειρίζεται τα ακίνητα που έχουν περάσει στην κατοχή του ,ακόμα και αυτά που υποτίθεται ότι έχουν εξαιρεθεί.

Να τονίσω σε αυτό το σημείο το εξής σημαντικό για να ολοκληρωθεί η εικόνα:
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 18 § 1 και 24 §§ 1 και 6 του Συντάγματος προκύπτει ότι οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μνημεία τελούν υπό καθεστώς αυστηρής συνταγματικής προστασίας. Η διασφάλιση και παροχή αυτής της προστασίας αποτελεί, σύμφωνα με τις εν λόγω διατάξεις, βασική υποχρέωση του κράτους, ένα δε ευρύ και αυστηρό σύστημα αρχαιολογικής νομοθεσίας ρυθμίζει και συγκεκριμενοποιεί τη θεμελιώδη αυτή κρατική υποχρέωση. Αυτές τις διατάξεις φαίνεται να τις αγνοούν οι κυβερνήσεις των τελευταίων 9 ετών.

Αυτή η παραπάνω πικρή και μάλλον άγνωστη στους περισσότερους ιστορία, δείχνει ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις ανεξαρτήτου χρώματος συνεργάζονται αρμονικά με τους "δανειστές" και δρουν ενάντια των συμφερόντων των Ελλήνων, αγνοούν το Σύνταγμα και μας κοροϊδεύουν διαχρονικά, ότι τάχα είναι διαφορετικοί.



υ.γ. Για όσους θέλουν να μάθουν κάτι παραπάνω.

Με το νόμο ν. 3986/2011 (ΦΕΚ Α΄ 152/01.07.2011) αρ. 1-9.«Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015», ο οποίος ίδρυσε το «Ταμείο Αποκρατικοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» (ΤΑΙΠΕΔ). Με βάση τον εν λόγω νόμο και τον οργανισμό του ΤΑΙΠΕΔ, μπορούν ενδιαφερόμενες ιδιωτικές επιχειρήσεις, που εγκρίνονται από τους δανειστές, να αναλαμβάνουν την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων, όπως για παράδειγμα την εκμετάλλευση μεγάλων αρχαιολογικών χώρων και μνημείων. Οι διαδικασίες που προβλέπονται από το ν. 3986.2011 και από τον οργανισμό του Ταμείου είναι αδιαφανείς τόσο ως προς τον προσδιορισμό της αξίας, όσο και ως προς τους όρους των συμβάσεων παραχώρησης της αξιοποίησης ή πώλησης. Οι συμβάσεις αυτές, όταν δεν είναι συμβάσεις αγοραπωλησίας, είναι μακροχρόνιες (πολλών δεκαετιών). Σημειώνομε δε εδώ ότι ο περιορισμός που περιλαμβάνει ο ν. 3986/2011 (άρθρο 1, § 1 εδ. β) ότι «το Ταμείο έχει σκοπό την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου» δεν αποτελεί εμπόδιο για την υπαγωγή αρχαιολογικών χώρων και μνημείων στη διαδικασία αυτή «αξιοποίησής» τους, για δυο λόγους: Πρώτον, γιατί ο χώρος που περιβάλλει τα μνημεία μπορεί να χαρακτηριστεί με πράξη του κράτους ως ιδιωτική περιουσία και δεύτερον, γιατί το δικαίωμα οικονομικής εκμετάλλευσης στοιχείων της «δημόσιας περιουσίας» αυτό καθ’ εαυτό συνιστά αντικείμενο της ιδιωτικής περιουσίας του κράτους.
Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι η προστασία αρχαιολογικού χώρου, που παραχωρείται για οικονομική αξιοποίηση σε μη ελληνικές πολυεθνικές επιχειρήσεις γίνεται πολύ ασθενής και αναποτελεσματική, λόγω του ότι απομακρύνεται από τις δυνατότητες παρέμβασης του ελληνικού κράτους για αποτροπή βλαβών του χώρου και των μνημείων.

Ο πίνακας στην κορφή είναι του Ντελακρουά και έχει τίτλο: Η Ελλάδα στα επείπια του Μεσολογγίου. 1826.


Οι πληροφορίες προέρχονται από την νομική γνωμάτευση του Συνταγματολόγου Γ. Κασσιμάτη , που δημοσιεύθηκε στις 16 Μαρτίου 2013, με τίτλο : Νομική γνωμάτευση για τον Κίνδυνο των Αρχαιολογικών Χώρων και Μνημείων.
ολόκληρη η γνωμάτευση εδώ:

http://www.kassimatisdimokratia.gr/index.php/gnwmodothseis/item/151-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3%CE%BD%CF%89%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%87%CF%8E%CF%81%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CE%BD

(*)Προς κατανόηση των όρων και των Ταμείων εδώ το οργανόγραμμα :






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου