Τις τελευταίες μέρες έχουμε εισέλθει σε ένα νέο κύκλο αστάθειας. Το
Χρηματιστήριο καταρρέει , ακούγονται πάλι οι «απειλές» περί χρεοκοπίας και εξόδου
από την Ευρωζώνη. Το σοβαρότερο όμως είναι η λαθεμένη ερμηνεία των φαινομένων και η άρνηση παραδοχής της πραγματικότητας
που δεν έχει να κάνει, κατά την γνώμη μου, με την πιθανή αλλαγή του πολιτικού
σκηνικού στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας, αλλά με την λαθεμένη αντίληψη που υπάρχει
για την κατάσταση της Παγκόσμιας οικονομίας και την αδυναμία των καθ’ ύλην
αρμοδίων, δηλαδή του πολιτικού προσωπικού, να συνεννοηθεί και να αναλάβει τις πρωτοβουλίες που απαιτούνται ώστε
να μη κινδυνεύσει η χώρα από μια Εθνική Καταστροφή.
Πως όμως τεκμηριώνεται αυτή η ανησυχία ;
Από την πορεία της τιμής
του πετρελαίου και την αναταραχή που έχει φέρει στην παγκόσμια γεωπολιτική σκηνή αλλά και την οικονομία.
Τον Ιούλιο του 2008
, τότε που ζούσαμε σε ένα παραμυθένιο κόσμο , η τιμή του πετρελαίου ήταν στα
147 δολάρια το βαρέλι. Τον Σεπτέμβριο του 2008 ήρθε η κατάρρευση της Lehman
Brothers. Η χρηματοπιστωτική κρίση, προκάλεσε παγκόσμια
οικονομική ύφεση και ραγδαία μείωση της ζήτησης για ενέργεια . Το Δεκέμβριο
του 2008 το πετρέλαιο έφτασε μέχρι και 32 δολάρια το βαρέλι. Τι επακολούθησε είναι
γνωστό σε όλους μας.
Σήμερα το πετρέλαιο βρίσκεται στα 60 δολάρια το βαρέλι, από
τα 110 δολάρια που είχε τον περασμένο Ιούλιο δηλ. έχει χάσει σχεδόν 45% της αξίας
του.
Νομίζω χωρίς να είμαι ειδικός , αλλά έχοντας την ιστορική
εμπειρία του 2008, ότι είμαστε στο κατώφλι μιας νέας παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης.
Ήδη τα πρώτα θύματα είναι η Ρωσία που μόλις χθες κατέβασε τα επιτόκια δανεισμού
στο 1% μήπως και συγκρατήσει την κατηφόρα του ρουβλιού και η Βενεζουέλα η οποία
αναμένει και οικονομικά μέτρα από την πλευρά των ΗΠΑ.
Εδώ στην Ελλάδα εκτός από την πτώση του Χρηματιστηρίου
προκαλεί μεγάλα ερωτηματικά το γεγονός ότι η βενζίνη δεν ακολούθησε την μείωση της
τιμής του πετρελαίου.
Η Καθημερινή δημοσίευσε προ ημερών ένα πολύ κατατοπιστικό
γράφημα που μόνο προβληματισμούς δημιουργεί, ειδικά αυτή την χρονική στιγμή, που
λογικά μια θεαματική μείωση της τιμής της βενζίνης θα ήταν ένα δυνατό
επικοινωνιακό ατού στα χέρια της Κυβέρνησης.
Όπως προανέφερα δεν είμαι οικονομολόγος γι’αυτό και καταγράφω
μόνο τα γεγονότα και θέτω τον προβληματισμό μου.
Όσοι όμως θέλουν να γνωρίσουν κάτι παραπάνω από έναν ειδικό
αυτή την φορά, μπορούν να παρακολουθήσουν αυτή την ανάρτηση με ημερομηνία
4/12/2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου