Πριν από λίγο, στις 21:00 ώρα Ελλάδος, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφάλειας (EASA) εξέδωσε οδηγία, σύμφωνα με την οποία απαγορεύει οποιαδήποτε πτήση των αεροσκαφών B-737-8 MAX και B-737-9 MAX στον εναέριο χώρο της Ευρώπης.
(https://www.easa.europa.eu/newsroom-and-events/press-releases/easa-suspends-all-boeing-737-max-operations-europe)
Το πνεύμα της οδηγίας αμφισβητεί ευθέως τόσο την αξιοπιστία της κατασκευάστριας εταιρείας Boeing εξαιτίας των δύο πολύνεκρων αεροπορικών ατυχημάτων όσο την Αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) η οποία χθες εξέδωσε συνέχιση του πιστοποιητικού αξιοπλοΐας (CANIC) για τον εν λόγω τύπο αεροσκάφους.
(http://www.b737.org.uk/canic_2019_03.pdf).
Για όσους δεν γνωρίζουν τα αεροπορικά ζητήματα σε κάποιο βάθος, έχω να τονίσω ότι αυτή η πανευρωπαϊκή οδηγία έχει πολύ μεγάλη βαρύτητα και είναι ένα σοβαρότατο μήνυμα με πολλούς αποδέκτες.
Με λίγα λόγια για να μην κουράσω, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο αυτά τα δύο ατυχήματα να φέρουν τα πάνω κάτω στην αεροπορική αγορά. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες παρά θα πω μόνο ότι οι πρώτες απώλειες για την Boeing μόνο αμελητέες δεν είναι. Ήδη η μετοχή της Boeing καταγράφει πτώση που μεταφράζεται σε 20 δις δολάρια.
Την διερεύνηση των ατυχημάτων την έχει αναλάβει το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών(NTSB) των ΗΠΑ λόγω του ότι τα αεροπλάνα είναι αμερικανικής κατασκευής. Η οδηγία της EASA αφήνει κάποια έμμεση αιχμή και για αυτόν τον φορέα, σημειώνοντας ευγενικά ότι προσφέρεται να βοηθήσει στη διερεύνηση.
Όσοι διάβασαν το προηγούμενο άρθρο μου , που σημειωτέον γράφτηκε λίγες μόνο ώρες μετά το ατύχημα, και διαβάσουν και αυτό εδώ θεωρώ έχουν ξεκάθαρες πληροφορίες για να βγάλουν ένα πρώτο γενικό συμπέρασμα,χωρίς μάλιστα να είναι ειδικοί Στο επόμενο άρθρο ισως μπω στον πειρασμό να περιγράψω πιο ειδικά θέματα όπως το σύστημα MCAS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου