Πριν λίγες ώρες συνετρίβη ένα ολοκαίνουργιο αεροσκάφος Β-737-800 MAX της Ethiopian Airlines, που πραγματοποιούσε πτήση από την Αντίς Αμπέμπα προς το Ναϊρόμπι.Εκπρόσωπος της Ethiopian Airlines ανέφερε ότι ο αερομεταφορέας της χώρας έχασε την επαφή με το αεροσκάφος έξι λεπτά μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο Bole προτού συντριβεί περίπου 60 χλμ νοτιανατολικά του αεροδρομίου.
Στο μόλις 4 μηνών επιχειρησιακής λειτουργίας αεροπλάνο επενέβαιναν 157 άνθρωποι, επιβάτες και πλήρωμα. Το τραγικό ατύχημα αυτού του τύπου αεροπλάνου είναι το δεύτερο που συμβαίνει σε διάστημα διάστημα 4 μηνών. Είχε προηγηθεί η συντριβή με σχεδόν παρόμοιο τρόπο, του αεροπλάνου της Lion Air της Ινδονησίας στο οποίο είχαν χάσει τη ζωή τους 189 άνθρωποι. Τότε είχαν εκφραστεί εικασίες για σοβαρή δυσλειτουργία του συστήματος πλοήγησης του αεροσκάφους και συγκεκριμένα των αισθητήρων της γωνίας προσβολής (Angle of Attack sensors) οι οποίοι ενδεχομένως να έδιναν λανθασμένες πληροφορίες στον υπολογιστή πτήσης με αποτέλεσμα αυτός να δίνει εντολή για απότομη βύθιση του αεροσκάφους, νομίζοντας οτι το αεροσκάφος μπαίνει σε φάση απώλειας στήριξης, αιφνιδιάζοντας τους πιλότους, οι οποίοι δεν είχαν υποστεί κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση διαδικασίας για αυτή την έκτακτη ακραία συνθήκη πτήσης.Μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί το τελικό επίσημο πόρισμα για το περιστατικό.
Είναι γνωστό σε όσους έχουν σχέση με την αεροπορία, οτι ένα αεροσκάφος δεν πέφτει από μια απλή βλάβη, όσο σοβαρή και αν είναι, αλλά από ένα συνδυασμό παραγόντων που οδηγούν τελικά στην πτώση.
Ένα δημοσίευμα της εφημερίδας The New York Times, πριν λίγους μήνες αφήνει σοβαρές αιχμές για την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing αλλά και το FAA (Ομοσπονδία Πολιτικής Αεροπορίας Η.Π.Α.) για να καταλήξει στο συμπέρασμα πως η ασφάλεια των σύγχρονων αεριωθούμενων αεροσκαφών διαμορφώνεται από ένα περίπλοκο συνδυασμό παραγόντων, όπως ο έντονος ανταγωνισμός της βιομηχανίας, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η εκπαίδευση πιλότων. Στις σπάνιες περιπτώσεις που τα πράγματα πάνε στραβά η αλληλεπίδραση αυτών των τριών παραγόντων μπορεί να οδηγήσει σε ακούσιες καταστάσεις με πιθανότατα θανατηφόρα αποτελέσματα.
Νομίζω ότι η εφημερίδα δεν έχει άδικο και ίσως απαντά στην ερώτηση της επικεφαλίδας. Λεπτομέρειες που επεξηγούν τα παραπάνω ίσως δοθούν όταν τελειώσει ο κύκλος δηλώσεων των διάφορων "ειδικών" που θα μας απασχολήσουν ως είθισται τις επόμενες μέρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου